Native tongues! =P

Fun and Games is a fun and zany place, but please remember to follow forum rules when posting. Things can become spammy, but please refrain from posting outright spam topics. Just ask a staff member if you have any questions!

Re: Native tongues! =P

Postby PrincessKiara » December 15th, 2009, 10:01 pm

Hei! Jeg heter Solveig Elisabeth, men bruker kallenavnet Solle på nettet. Jeg er 23, snart 24 år gammel og bor på vestkysten av Norge i en by som heter Bergen. Jeg har lært engelsk på skolen siden første klasse (da jeg var 7) i tillegg har jeg lært tysk, spansk og litt russisk. Da jeg sluttet på skolen er det kun engelsk jeg har fortsatt å praktisere og øve på. De andre språkene har jeg langsomt glemt. Norsk er det eneste offisielle språket i Norge.

Hi! My name is Solveig Elisabeth, but I use the nickname Solle on the Internet. I am 23, soon 24 years old, and I live on the west-coast of Norway in a city called Bergen. I have been learning English at school since I was 7. In addition I have learned German and some Spanish and Russian. After I graduated I only continued practicing English. I have slowly forgotten the other languages.
Norwegian is the only official language in Norway. ;)
PrincessKiara
I`m no super genius. Or are I?

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Miles To Go Before I Sleep

Nickname(s): Solle
Pride Points: 40

Postby SilverSimba01 » December 15th, 2009, 10:16 pm

Yo solo quiero decir es que yo me concidero un fanatico de "El Rey Leon"

I just want to say that I consider myself an fanatic of "The Lion King"

I speak spanish :confident:
"I'm always willing to help you, even if you need someone to speak to"
Image
SilverSimba01
I see good in everyone

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

"I wouldn't go down without fighting"

Nickname(s): Snowy, Radio, SS01,
Pride Points: 20

Postby PrincessKiara » December 16th, 2009, 11:40 pm

It’s really fun reading all the different languages! :smile2:
PrincessKiara

Postby Nadra » December 18th, 2009, 7:13 pm

This is how I would write it (more formal):

Hei/moi/terve, kaikki! Tämä on kieltä, jonka väitetään olevan ulkomaalaiselle vaikeinta oppia - suomea. Mielestäni suomi on mielenkiintoinen kieli. Osaan myös englantia, ruotsia ja hieman ranskaa.

And this is how I would say it (I tend to mix Savonian and Karelian dialects...):

Moikka, kaekki! Tää on kieltä, jota väitetään ulkomaalaiselle vaikeimmaks oppia elikkä suomea. Miun mielest suomi on aika jännä kieli. Mie ossaan myös enkkua, svenskaa ja vähäsen ranskaa.

And the same in English:

Hi/hey/hello, everybody! This is the language that is claimed to be the hardest for a foreigner to learn - Finnish. In my opinion, Finnish is an interesting language. I also can English, Swedish and a little bit French.
Nadra

Pride Points: 5

Postby PrincessKiara » December 18th, 2009, 10:14 pm

Finnish looks very interesting! :happy2: I’m sure it’s difficult to learn, though. I’ve also hard that Norwegian is very difficult for foreigners to learn. :P
PrincessKiara

Postby parabuteo78 » December 18th, 2009, 10:32 pm

Hallo allemaal, ik spreek Nederlands, Engels en Duits en een heel klein beetje Swahili! Ik woon op een boerderij in het oosten van Gelderland, vlakbij de Duitse grens. Leuk dat er nog iemand uit Nederland is en dat iemand de Nederlandse taal leuk vindt!

Hi everyone, I speak Dutch, English and German and a little Swahili! I live on a farm in the east of Gelderland (province, I laughed when I first watched A Knight's Tale!), near the German border. Good to hear there is another person from Holland and that someone likes the Dutch language!

And by the way, the Dutch translation of the Lion King is de Leeuwen Koning, sometimes written as de Leeuwenkoning ;)
Image

Image
Image

My Website, the biggest collection of TLK Coloring Pages!
My dA-page

All graphics on my profile made by me. My signatures are on a rotator and will appear at random. Refresh the page to see another one.

Like my graphics? Have a look at my thread and feel free to make a request: Parabuteo78’s Graphics
parabuteo78

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Respect is free, but it does have to be earned

Pride Points: 0

Postby LadyAnette » December 19th, 2009, 3:00 am

Dutch:
Hoi! Ik ben Lady Anette, of Kate! Ik spreek verschillende talen, waaronder Engels, Noors, Nederlands, Zweeds en Fins! Ik woon in Noorwegen op het moment, ik ben twintig jaar oud, en ik hou van de Lion King! Dat is het zo'n beetje met mij.

Finnish:
Hei! Olen Lady Anette, tai Kate! Puhun useita kieliä kuten Englanti, Norja, Hollanti, Ruotsi ja Suomi! Asun Norjassa aikaan, olen kaksikymmentä vuotta vanhoja, ja rakastan Lion King! That's about it with me.

Norwegian:
Hei! Jeg Lady Anette eller Kate! Jeg snakker flere språk, inkludert engelsk, norsk, nederlandsk, svensk og finsk! Jeg bor i Norge på den tiden, jeg er tyve år gammel, og jeg elsker The Lion King! Det er omtrent den med meg.

Swedish:
Hej! Jag är Lady Anette, eller Kate! Jag talar flera språk, inklusive engelska, norska, nederländska, svenska och finska! Jag bor i Norge vid den tiden, jag är tjugo år gammal, och jag älskar Lejonkungen! That's about it with me.

English:
Hi! I'm Lady Anette, or Kate! I speak several languages including English, Norwegian, Dutch, Swedish and Finnish! I live in Norway at the time, I'm twenty years old, and I love the Lion King! That's about it with me.
Last edited by LadyAnette on December 19th, 2009, 10:34 pm, edited 2 times in total.
LadyAnette

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Pride Points: 1

Postby Chanzo » December 19th, 2009, 7:08 pm

Hello, I'm Joel. I only speak English. I live in Northumberland on the North East coast, it's snowing.
Hello, I'm Joel. I only speak English. I live in Northumberland on the North East coast, it's snowing.

:P
Image

The Northern Lights | Bolt Zone Forums | YouTube

Image

"This one goes out to all the girls with braces for keeping it metal." - Adam D of Killswitch Engage
Chanzo

Oh Yeah!

Postby Nadra » December 19th, 2009, 9:35 pm

[quote="PrincessKiara"]Finnish looks very interesting! :happy2: I’m sure it’s difficult to learn, though. I’ve also hard that Norwegian is very difficult for foreigners to learn. :P[/quote]
I think Norwegian is a beautiful language! I love the Norwegian version of "We are one". :D

[quote="LadyAnette"]
Finnish:
Hei! Olen Lady Anette, tai Kate! Puhun useita kieliä kuten Englanti, Norja, Hollanti, Ruotsi ja Suomi! Asun Norjassa aikaan, olen kaksikymmentä vuotta vanhoja, ja rakastan Lion King! That's about it with me.[/quote]
Wow, that's pretty good Finnish! :o You speak so many languages... By the way, The Lion King is Leijonakuningas in Finnish.
Nadra

Pride Points: 5

Postby LadyAnette » December 19th, 2009, 10:08 pm

Thank you! ^.^ Yeah, I'm still learning a few words, it's kind of ironic that I can't even say 'Lion King' in Finnish. >.<
LadyAnette

PreviousNext

Return to Fun and Games