Minecraft

Minecraft

Postby KingKivuli » December 31st, 2010, 12:29 am

So me and Moka have been mentioning a internet game called Minecraft

Its so basic yet so perfect and addicting, once you get into it you can got locked for hours and basically build..... anything

Here is the link : http://www.minecraft.net

It does cost money (like all games) but its cheap its fun and a laugh especailly if you can get on a server with friends and buidl together which is exactly what me and Moka did

Here are pics of my base that I constructed from scratch
Attachments
MINE1.JPG
My first door into my base
MINE2.JPG
The second level door
MINE3.JPG
My forest
MINE4.JPG
The tower
MINE5.JPG
The lava fall
MINE6.JPG
Library
MINE7.JPG
Tower again
MINE8.JPG
up the tower
MINE9.JPG
and again cause I could
MINE10.JPG
Lava bridge
MINE11.JPG
Nether room
MINE12.JPG
Work room
MINE13.JPG
Across the lava bridge
MINE14.JPG
Looking back
MINE15.JPG
The lookout
MINE16.JPG
Look up
MINE17.JPG
More lava!
MINE18.JPG
The towers island
MINE 19.JPG
Reed Farm 1
MINE 20.JPG
Reed Farm 2 and 3
Image
Yang - RWBY

Thanks Shadowfax!

My Gaming Channel:
https://www.youtube.com/channel/UCfr5wz ... 4qA/videos
KingKivuli
Master of Shadows

User avatar

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

My darkness is light

Posts: 4159
Joined: December 29th, 2008, 1:17 am
Location: The Toon =3
Nickname(s): KK, Kiv
Gender: Male
Pride Points: 68

Re: Minecraft

Postby Moka » December 31st, 2010, 12:38 am

KK has a texture pack, which is why mine might look a bit different. Here's a few pictures of my base.

My base is in a mountain, with some rooms having glass walls so you can see outside. It also lets light in.
minecraft-3.jpg


Here is a closer view.
minecraft-2.jpg


This is the main room, with my work bench and chests. Up the half steps is an indoor reed farm. Below the glass floor is one of my indoor wheat farms.
minecraft-1.jpg


This is not only my treasure room, but it is also my lab. I conduct many experiments with redstone, and you actually have to solve a redstone maze puzzle to get to my treasure. KK solved the puzzle in a few minutes and stole all my loot.
minecraft-5.jpg


Here is a wheat farm, below the main room.
minecraft-4.jpg


Here is KK's base from the view of one of the rooms in the mountain.
minecraft-6.jpg


A view from the ground.
minecraft-7.jpg


Here is the bridge that connects our two bases. It took a lot of cobblestone to build.
minecraft-8.jpg
Moka
:D

User avatar

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Posts: 6232
Joined: June 5th, 2008, 5:04 am
Gender: Male
Pride Points: 138

Re: Minecraft

Postby Taka » December 31st, 2010, 1:03 am

Whoa that's incredible!
Would love to play it, not a good moment to spend money though ;)
Taka

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Posts: 2675
Joined: October 20th, 2009, 2:52 am
Gender: Male
Pride Points: 26

Re: Minecraft

Postby Panda-chan » December 31st, 2010, 7:31 am

lol kewl game. If only I wasn't poor... :upset:
D̵̢̨̧̛͔̖͍̝̤̫̼̝̬̤̪̟͇͙̊̏̎͛̇̏͊͌̃̂̈́͂̒̄̅̚̚͘͝R̸̥̙͂̀̾̑̊̀̉́̀́̐̄̊̿̈́̄͑̐̕͝I̴̗̯̼̳͉͕̺̤̖̝̪̫̊͛͝͠Ǹ̵̨̧͈̮̦̖̝͈̥̗͕̭͉̺̲͕̥͔͎̹͖͙͇̲̘̩̞͓̦̦̯̮̙̜̼̝͈̣̺̰̺̟̙̫̫ͅK̶̢̢̡̧̢̛̻͎̘͉̦͚̳̗̱̗̮̫̲͎̟͚͖̠̣̺͎̠̤͈̩̞͈͚̣̳̟̣̓͊͊̍̀̇͆́͐̔̔̅̿̅̋̈̈́̔̈̒̌̆̃̇͗̂̐̽́͊̋͗̚̕͘͜͜͠͝͝ ̴̧̧̢̧̧̢̛̦̗̦̭͔̝͎̘͍͚͈̰̦̲͍̥͚̱͓̦̙̞̱̜̹̍̉́̿̃͆̆̾̀̍̊͛̈́̽̈́̀̋̒̾͗͗͂̾̊̇̃̈́̋́̓̄̂̐͊͂̏̿̅͂̚͘̚͜͠͝͠ͅͅͅͅW̵̢̧̨̥͇̳̩͍̪̓̉͊̓̏͜͠Ã̵̧̨͍͚̭̱̦̯̣͓̱̫͑͋̋̾̎͑̽̔̒͆̉͒͑͆̎͑̑̒͋̑̀̒̿͑̄͋̒͆̑͆̔̈̈́͂͆̾̾̌̃̏̊̓͘͜͝͠͠T̸̨̧̛̮̙̰͇̹̭̥̙̝̱̼̥͖̟̃̔̑̒̓̈́͂̈́̂̓̂̎̋͊̌͋̂͂̃̂͝͠͠͝ͅĘ̴̧̡̢̧̡̠͉͉͕̤̳̘̖̙̭͙͕̻͍̖̗͙̯͈͔͋̄̾̄͛͌͌͒͛̇̎͋̉̈́̆̈́̍̎̆̒͑̒̅̋̊̄̈̿͒̈̋̾̊́̔̚͝͠͝͠ͅŖ̸̠̫͓̞͈̫̉̂
Panda-chan
User avatar

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

STAY HYDRATED, FOLKS

Posts: 4645
Joined: June 6th, 2008, 11:25 pm
Location: Benis, Iran
Nickname(s): Weeb trash
Telegram: 6834232905344686445634231897968563522324236894284563523722616678
Gender: Female
Pride Points: 108

Re: Minecraft

Postby Arani » December 31st, 2010, 7:44 am

^ What amanda said.
Arani

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Posts: 4029
Joined: June 30th, 2010, 8:39 am
Pride Points: 56

Re: Minecraft

Postby Mike » December 31st, 2010, 12:37 pm

I have to admit, minecraft sounds cooler and cooler the more I hear about it :P
Image
Image
Image
Image
I host MLK Fan Artist of the Week in the Fan Art section
For three years I had roses, and apologized to no one.
Spoiler: show
Thanks to Jaynr for the avatar
Thanks to Simba for the TLK signature
Mike
User avatar

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

King of Pride Rock

Posts: 5078
Joined: April 30th, 2009, 1:36 am
Location: Canada Eh?
Nickname(s): Michael Freeman, Mikeyboy69, Sid
Gender: Male

Re: Minecraft

Postby KingKivuli » December 31st, 2010, 1:56 pm

i would like to point out 2 things here

1. the picture of the bridge, is an old one cause my personal lava bridge cant be seen

2. that tower at mokas base is my build he didnt do it cause he sucks and needs my help x3
Image
Yang - RWBY

Thanks Shadowfax!

My Gaming Channel:
https://www.youtube.com/channel/UCfr5wz ... 4qA/videos
KingKivuli
Master of Shadows

User avatar

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

My darkness is light

Posts: 4159
Joined: December 29th, 2008, 1:17 am
Location: The Toon =3
Nickname(s): KK, Kiv
Gender: Male
Pride Points: 68

Re: Minecraft

Postby SilverSimba01 » December 31st, 2010, 8:24 pm

it looks really awesome, sounds like a great game
"I'm always willing to help you, even if you need someone to speak to"
Image
SilverSimba01
I see good in everyone

User avatar

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

"I wouldn't go down without fighting"

Posts: 4672
Joined: July 24th, 2009, 3:55 pm
Location: Toon City
Nickname(s): Snowy, Radio, SS01,
Pride Points: 20

Re: Minecraft

Postby FlipMode » December 31st, 2010, 10:48 pm

Only 15 Euros? That is like £12(ish?) I may well look into buying it lol
FlipMode
User avatar

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Posts: 8979
Joined: March 30th, 2010, 9:35 pm
Gender: Male
Pride Points: 266

Re: Minecraft

Postby Jiirani » December 31st, 2010, 10:50 pm

Haha, looks like a fun game xD If only i had money x3
Image

tumblr | TLK blog | art by shyre
Jiirani
Hopeless Wanderer

User avatar

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Restoring light to the lighthouse

Posts: 4031
Joined: December 9th, 2010, 8:13 pm
Location: Scotland
Nickname(s): Eli, Jii, Lion
Pride Points: 62

Next

Return to The Den

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 288 guests